Je vůbec možné být úspěšný majitel restaurace či baru s tou vší konkurencí kolem? A co vlastně takový podnik musí mít, aby se „udržel“ na trhu dostatečně dlouho? Samozřejmě, faktorů je spousta, my si ale můžeme vyjmenovat alespoň základní věci, které by žádný budoucí či přítomný majitel nesměl opomenout a možná je i napravit.
1) Čistota
Začneme tím nejspornějším, protože jak všichni víme, v každém městě je minimálně jeden podnik, který stále funguje a všichni se diví proč. Čistá sklenice je překvapením, záchody zažily lepší časy a ten bar by taky potřeboval trošku přemalovat. Lidé tu však vždycky nějací jsou, minimálně studenti, pokud je pivo a víno levné anebo štamgasti, kteří podnik navštěvují už hezkou řadu let. Ale čistý stůl by měl být, když už nic jiného – to znamená, aby obsluha minimálně jednou za čas šla a uklidila. Jakmile přijdete do hospody a vidíte nádobí ještě po předchozích návštěvnících, kteří odešli před hodinou a více, je to docela vypovídající i o samotném podniku.
2) Cena
Ceny musí být v normě, ideálně mírně levnější. Ať už je to student, pracující nebo pouliční hejhula, každý z nich ocení levné pivo a místo k sezení. Peníze nesmrdí. JE však něco jiného, pokud chceme pětihvězdičkovou restauraci anebo pajzl. Když někdo vkročí do restaurace vyšší cenové kategorie, nejenže očekává dražší ceny, ale poté všechno ostatní musí být naprostým ideálem, ze záchodů se musí dát pít a číšník bude popisovat jídlo, které vám přinese. V každém pajzlu stačí, že mají levné pivo a židle se stolem, to je vše.
3) Tématika, zvláštnost
Každý podnik musí mít něco, co vás tam bude táhnout. Někdo zvolí sportbar, někdo zase půjde na staročeskou klasiku, jiní zase zvolí například tématiku západu – dnes tak populární hamburgrárny. Nebo klidně i něco úplně jiného. Zkrátka musí to mít své vlastní a originální kouzlo. Jakmile je hospoda stejná jako tucty jiných, kdo by si vůbec pamatoval, že se tam měl dobře?