V dnešní době jsou hodně rozšířené velké prodejny (hypermarkety, supermarkety, diskonty). Nicméně jsou oblasti prodeje, kde lidé upřednostňují návštěvu prodejny menšího nebo malého formátu. Někteří lidé nechodí do velkých obchodů nakupovat z principu, raději dají vydělat menším obchodníkům. Vyvstává ovšem otázka, jestli je možné si ještě otevřít vlastní prodejnu?
Slyšel jsem i ze svého okolí, že lidé uvažují nad tím, že by si otevřeli vlastní prodejnu, třeba dokonce i síť prodejen. Mnoho lidí se domnívá, že nejlepší je si otevřít prodejnu potravin, protože jídlo musí kupovat člověk pořád. Na jedné straně je to pravda, člověk se může tímto uživit, jelikož bez jídla to opravdu nejde. Je potřeba si také uvědomit, že musíte něčím konkurovat ostatním prodejcům. Dnes jde hodně o cenu, ale nemůžete jít v rámci cen tak nízko, aby vám to nepokrylo ani provozní náklady, jinak se stane, že brzy můžete podnikání ukončit. Neprovozujete přece obchod proto, abyste ho dotovali ze svých peněz, ale proto, aby vám něco vydělával. Můžete se odlišit i velice příjemným přístupem k zákazníkům, to je v dnešní době také důležité a věřte, že lidé, že si příjemnou návštěvu opravdu pamatují a budou se k vám rádi vracet. Je třeba dbát také na pestrou nabídku zboží, což neplatí jenom u potravin, ale i u jiného sortimentu. Zákazníci jsou rádi, pokud si mohou vybrat z více druhů konkrétního výrobku nebo zboží.
Podnikání v oblasti obchodu záleží čistě na vašem rozhodnutí, které je potřeba si dobře rozmyslet. Člověk musí počítat také s tím, že počáteční investice nebudou nikterak malé. Většinou bude potřeba si vzít nějakou půjčku, které může být hodně zvýhodněná. Dnes banky nabízejí výhodnější sazby u podnikatelských úvěrů. Pokud máte vlastní prodejnu, tak je důležité si udělat renomé a dobré jméno v rámci zákazníků. Podporou podnikání může být také možnost věrnostního programu, kde mohou lidé získat slevy na konkrétní výrobky nebo na celý nákup. Vždy si dobře spočítejte, jak se vám ale všechny takové věci vyplatí z hlediska financí