Internet je místo, kde se dá dělat ohromná spousta nejrůznějších věcí. Jak už to všichni dávno víme. A také se dá mimo jiné na internetu podnikat a obchodovat, jak je rovněž známo každému. A také se dá s takovým podnikáním neuspět a krachovat, jak už ale zase až tak široce známo není. A takovým neúspěchům se lze bránit, což také mnozí internetoví podnikatelé ke své vlastní smůle doposud nevědí. Ale vědět by měli. Protože se přece nepodniká proto, aby se zbankrotovalo.
Prostě si dnes lze založit internetový obchod a provozováním tohoto se živit. Ovšem to chce nejenom mít web a nabídku, to vyžaduje i nezbytnost mít aspoň tolik platících zákazníků, aby měl podobný byznys smysl. A dokud zákazníci a peníze od nich nestačí, je to zlé. Někdy dokonce tak zlé, že už podnikatel nevyhnutelně uvažuje i o tom, že se svým podnikáním na internetu skončí.
Ale skončit s tím není často nezbytně nutné. Protože se návštěvníci jakéhokoliv podnikatelského webu nalézt dají. A když se najdou, vzejde z jejich řad snad i dost zákazníků, kteří tu budou utrácet. Stačí tedy vědět, jak přivábit internetovou veřejnost, a je po problému.
A jak se návštěvníci třeba pro nějaký internetový obchod shánějí? Pochopitelně ne tak, že by je někdo osobně obcházel a přemlouval k návštěvě. To by bylo krajně komplikované a zřejmě i naprosto neefektivní. To se musí zařídit nějak jinak.
A jak?
Žádoucím pomocníkem kdejakého internetového obchodníka může být třeba SEO pro Shoptet. Protože má-li dotyčný založený obchod právě na této platformě, může si ho nechat optimalizací vylepšit a tím dosáhnout lepší pozice v internetových vyhledávačích. Stejně jako třeba i e-shopům založeným na platformě Shopify SEO pomůže. A když se s pomocí takové optimalizace zajistí internetovému obchodu dostatek návštěvníků, a tedy i zákazníků, má tento obvykle nadlouho vyhráno.